Údolní (Kraví hora - směr centrum): nesjízdná cesta
Část ulice Údolní, která začíná/končí nahoře na Kraví hoře, hlavní a téměř jediná cesta, jak se z Kraví hory dostat přímo a co nejrychleji dolů do centra Brna je v naprosto nevyhovujícím stavu nejen pro cyklisty.
Kritický úsek začíná nahoře u točny tramvají č. 4 a končí téměř dole pod kopcem u semaforů, kde se kříží s ulicí Úvoz. Celý úsek cesty je složen z "panelů" které téměř všude na sebe nenavazují plynule a vzniká tedy velice nerovný povrch. Celý úsek zejména z kopce dolů navíc komplikuje několik kanálů, které jsou propadlé do "silnice". Celou situaci také komplikují tramvajové koleje, které se při jízdě z kopce špatně bezpečně dají podélně přejet. Cyklista je tedy nucen buď každých pár metrů brzdit a projet při jízdě z kopce dírou nebo přejet koleje a dostat se tak doprostřed komunikace, kde si musí hlídat, zda nepřekáží tramvaji či autům. Absenci nerovnosti mezi panely a propadlým kanálů se ale nevyhne ani tam.
Na vrchním úseku ulice je navíc část vozovky mezi chodníkem a tram. kolejí (tedy místem pro cyklistu) místo panelů vydlážděna kostkami, které ještě více než panely rovný povrch opravdu nepřipomínají. Celý úsek z vrchu do centra je poměrně z dosti velkého kopce, takže nedostatky v podobě nerovností jsou ještě více při jízdě znatelné.
Kraví hora je jedno z vyhledávaných sportovních míst v Brně ať už kvůli parku nebo celému velkému sportovnímu areálu, který se dá na sporty využívat po celý rok. Sportovci všeho druhu včetně cyklistů sem tedy mají důvod proč pravidelně zamířit. Z centra je cesta do kopce, takže nedostatky nejsou tak znatelné, ale při jízdě dolů je toto velice nevyhovující a nebezpečná cesta pro cyklisty. Po velice krátké době jízd tímto směrem to znatelně poznají všechny části nejen kola.
Řešení stávající situace by bylo vyměnit nevyhovující povrch např.: za klasický asfalt, vyrovnat tímto všechny nerovnosti a propadlé kanály. Silnice je v tomto úseku poměrně dosti široká, takže při správné úpravě povrchu by vznikl dostatek místa pro tramvajové koleje i auta, které by nemusely omezovat cyklisty a naopak. Zároveň by se nevhodná krajnice stala bezpečnějším a pohodlnějším místem pro cyklisty (i cyklistický pruh by se v jednom směru na silnici vešel).